10.05.2010

Jak rozpętałam II wojnę światową

Birmingham w 1950 roku.
Widok na Birmingham University


"Urodziłam się w Anglii, w Birmingham, tuż przed wybuchem II wojny światowej (nie miałam z tym nic wspólnego, ale ponieważ moja matka zawsze zwracała uwagę na to, że przyszłam na świat właśnie wtedy, czuję się za ten historyczny fakt nieco odpowiedzialna)". Tak na swojej stronie Maureen Jennings rozpoczyna opowieść o dzieciństwie. Niedługą i nie zdradzającą zbyt wielu szczegółów. Pojawia się w niej zaledwie jedno wspomnienie, które mogłoby delikatnie sugerować, że mamy do czynienia z przyszłą pisarką. "W wieku jedenastu lat trafiłam do konserwatywnej szkoły podstawowej", pisze Jennings. "Miała ona na mnie ogromny wypływ. Ukończyłam ją ze świetną znajomością literatury angielskiej oraz potężną ignorancją z zakresu nauk ścisłych". W tym miejscu zamyka się brytyjski rozdział życia autorki. W 1956 roku wraz z matką przenosi się do Windsor (prowincja Ontario) w Kanadzie.


2 komentarze:

  1. Anonimowy5/27/2010

    Bardzo interesujące! Czekam na książki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimie, jeszcze trochę cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń